Monday 22 May 2017

Ada Masa Kita 'Loss'


Bismillah .

"Mas, aku tahu ni boleh terus bayar. Tapi aku nak tanya kau juga."

Aku senyum. Dengar apa yang diterangkan.

Tepat seperti procedur yang perlu diikut.

"Sorry la Mas. Kadang-kadang aku lupa." Dia berlalu sambil bercakap.

Aku senyum. Panggil dia.

"Ada masa kita "loss". Sambil tersenyum.

Dia senyum dan terus berlalu.

...........................

Ya kawan, ada masa kita 'loss'. Lupa walau apa yang kita buat tu adalah rutin. Ada masa kita akan 'blank'. Kosong. Tak ingat.

Kita akan buka balik Pekeliling yang dibuat atau Undang-undang yang telah ditetapkan.

Begitulah hidup kita. Tiba jalan buntu, kembalilah kepada yang Satu. Bukalah Kalamullah. Rujuklah tafsir untuk mencari jawapan.

InsyaAllah.

Dari ALLAH kembali kepada ALLAH

http://bit.ly/LuaskanRezeki



No comments: