Tuesday 27 April 2010

cuti yang serupa tak cuti

22/04…khamis minggu lepas..dah lama..tapi nk cite jugak..aku cuti..sebabnya mak + ayah n adik pergi hosp..so xde siapa nak jaga anak2 kakak aku.kakak aku xleh cuti.ade kursus kat kl.so kuoffer diri, aku la yang cuti..kena jaga 4 orang anak sedara + adik aku yang special tu.Umar - 5 bln,Ali - 2 thn, Salma - 5 thn ngan Sofiya - darjah 1. Adik aku 16 thn tp special tetap special.Nasib sorg sekolah.
Huh! Sungguh mencabar kesabaran jaga budak2 ni tau! Tabik spring la kat mak2, ibu2 kat luar sana terutama mak aku la.hehe..mak sendiri mestila no 1!
Aku pasang stategi sendiri la…pas budak2 ni mandi, aku buka CERIA 611! Haha..dok depan tv tu diam2. Cik ina nk masak (konon jer). Baru gerak dah gaduh nak buka channel lain. Adoiii..mula2 aku diam jer. Dah tahap menangis, jerit2. Mana boleh tahan. Nanti si umar lak jaga. Jenuh tu nak tidokan umar. 3 org rebut 2 channel! Buka ape yang Ali nak tengok! Menjerit dah tu. Ha!
Tu baru rebut channel. Ngah sedap umar minum susu, tetibe menjerit, menangis! Ali gigit dahi umar! Sakit! Aku gosok2 lagi kuat umar nangis. Huhu..sian..sampai ke mlm sakitnya. Mane tau? aku gosok dahi Umar depan ibunya.haha! Kakak dah pergi sekolah, aku ngadap laptop. Ngah sedap membaca, tetibe Ali baling kusyen kat aku. Pelepek! Ups! Sorry..x sengaja. Pujuk lagi sorg. AIsh..macam2 la korang ni.
Paling senang! Buka cartoon, bentang toto, tido! Haha! Betul2 tido sampai petang. Opah dorang balik pun tido lagi. Ye la..dah kenyangkan..makan bersuapkan.. (sebab xnak nasi berterabur dikerjakan dek ali..malas!..huhu)

yang dua budak comel ni, Salma n Sofiya


yang ala-ala baik nakal ni, Ali


cik ina...mandikan Umar boleh? hehe

dah mandi!!  dalam buai dah ni...nak tido..


Aisyah..adikku yang istimewa..hehe..

No comments: